"El nostre estudi suggereix que un clima d'intimidació pot
jugar un paper important en el rendiment dels alumnes
durant els exàmens", explica el psicòleg clínic i professor d'educació a
la Universitat de
Virgínia, Dewey Cornell, per qui "aquesta investigació subratlla
la importància de tractar l'assetjament com un problema del
sistema educatiu i no només com un problema individual. "
Els programes de prevenció de la intimidació són un pas permillorar el clima escolar i facilitar l'èxit acadèmic. L'estudi va mostrar que les notes dels centres en què els alumnes patien més assetjament eren del 3% al 6% inferiors a les dels centres amb un assetjament més controlat. "Aquesta diferència és important perquè afecta la capacitat de l'escola per complir amb els requisits federals i l'èxit acadèmic de molts estudiants que no aproven els exàmens", assegura Cornell.
L'estudi no va poder explicar les raons d'un clima d'intimidació en algunes escoles o les causes dels resultats més baixos en aquestes escoles, però els investigadors ofereixen diverses teories. Una d'elles és que el rendiment acadèmic dels estudiants d'escoles amb intimidació generalitzada pot baixar perquè són estudiants menys compromesos amb l'aprenentatge, a causa dels temors d'intimidació o un major nivell de trastorn escolar relacionat amb l'assetjament.
Els programes de prevenció de la intimidació són un pas permillorar el clima escolar i facilitar l'èxit acadèmic. L'estudi va mostrar que les notes dels centres en què els alumnes patien més assetjament eren del 3% al 6% inferiors a les dels centres amb un assetjament més controlat. "Aquesta diferència és important perquè afecta la capacitat de l'escola per complir amb els requisits federals i l'èxit acadèmic de molts estudiants que no aproven els exàmens", assegura Cornell.
L'estudi no va poder explicar les raons d'un clima d'intimidació en algunes escoles o les causes dels resultats més baixos en aquestes escoles, però els investigadors ofereixen diverses teories. Una d'elles és que el rendiment acadèmic dels estudiants d'escoles amb intimidació generalitzada pot baixar perquè són estudiants menys compromesos amb l'aprenentatge, a causa dels temors d'intimidació o un major nivell de trastorn escolar relacionat amb l'assetjament.
He escollit aquest tema perquè, no estic d'acord amb això, amb les persones que es fiquen amb gent inferiors a ells i els hi fa la vida impossible. Si pensessin com es sentiria ells, si fossin els nens als que els hi fan això, segur que canviaria la cosa.
ResponElimina